Renault ZOE nu ook als Cargo

0
389

GOOI – De 100 procent elektrische Renault ZOE is nu voor slechts 1.049 euro ( ex BTW) om te bouwen naar een Renault ZOE Cargo. De ombouw gebeurt achteraf en is mogelijk vanaf het uitrustingsniveau Zen (prijzen vanaf 35.190 uur met batterijkoop).

De achterbank en de gordels worden vervangen door een bagagevloer en een kopschot inclusief een scheidingsrek. Hierdoor ontstaat een afgesloten laadruimte met een inhoud van één kubieke meter, ideaal voor de emissievrije levering van goederen in stadscentra. Het ZOE Cargo-ombouwpakket kan bij elke Renault dealer besteld en gemonteerd worden. De ombouw naar Cargo is ook mogelijk voor een bestaande ZOE en kan bovendien geheel ongedaan worden gemaakt om zo de auto terug in originele staat te brengen.

De compacte buitenafmetingen maken de ZOE een zeer geschikt voor binnenstedelijk vervoer, ook in krappe straten. De overzichtelijke laadruimte is groot genoeg voor de noodzakelijke gereedschappen en/of materialen.
Doordat de ZOE Cargo een elektrische personenauto is met een prijsstelling onder de 40.000 euro komt hij ook in aanmerking voor de MIA-regeling voor elektrische voertuigen. Ondernemers en bedrijven kunnen hierdoor profiteren van extra fiscale voordelen.
Indien gewenst kan de ZOE Cargo voor de meerprijs van 206 euro ( ex BTW) voorzien worden van een optionele afdekplank als verlenging van de hoedenplank. Hiermee wordt de bagageruimte aan het zicht onttrokken. Onder de afdekplaat is circa 500 liter aan bruikbaar laadvolume beschikbaar.

De Renault ZOE Cargo is een aantrekkelijk alternatief naast de bestaande, 100 procent elektrische bedrijfswagens en het antwoord op de snel veranderende, stedelijke mobiliteit. Het compacte model is wendbaar en eenvoudig te parkeren in drukke stadscentra. Tegelijkertijd is de ZOE Cargo geschikt voor het afleggen van lange afstanden dankzij de actieradius van 395 km (WLTP) en de unieke Caméleón-lader. Met die lader kan altijd op het maximaal beschikbare vermogen van het laadpunt worden geladen, tot een snelheid van 22 kW. Hiermee kan de 52 kWh-batterij van de ZOE (Cargo) bij een publiek laadpunt tot drie keer sneller worden opgeladen dan bij de concurrentie. Bij snellaadstations, die langs de snelweg te vinden zijn, is het mogelijk om de batterij met 50 kW te laden, goed voor een rijbereik van circa 150 kilometer in 30 minuten.